יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

על מי חובת הפרסום והזהות הנפגע בדיני לשון ברע מאת משרד עו"ד נועם קוריס...

בס"ד

על מי חל חובת הפרסום וזהות הנפגע בדיני לשון ברע

 מאת מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס

האחריות לפרסום

האחריות לפרסום חלה באופן עקרוני על המפרסם הישיר. החוק קובע בסעיף 7 כי על העוולה האזרחית יחולו הוראות פקודת הנזיקין העוסקות באחריות שילוחית. הוראות אלו מרחיבות את האחריות לפרסום גם למעגל האנשים המסייעים או מייעצים לפרסום, וכן למעבידיו או שולחיו של המפרסם.‏
.
הסכם ממון- המלכודת





נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/37071">אורי גנור</a>


המודעות בחברה הישראלית לנושא הסכמי ממון הלכה וגדלה במשך השנים האחרונות. אין לי ספק שאילו היה מתנהל רישום מסודר לגבי מספר הסכמי הממון שנערכים בישראל, היה מתברר כי הכמות גדלה בצורה משמעותית. אני רואה את זה גם בכמות האנשים הפונים אלי, וגם בהגעה לחתימה על ההסכמים הללו.
אין לי ספק גם, שהכמות גדלה בגלל אזלת ידה של המערכת המשפטית, לרבות וכולל כל המערכות הקשורות, במישרין או בעקיפין, לאכיפת החוק.
אנשים קוראים או נחשפים לידיעות ונתונים בדבר הסרבול של המערכות המשפטיות. מי לא שמע על הימשכותם של ההליכים? הליכים יכולים להתמשך בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, שנים. ואני מבקש להדגיש, "שנים" כתבתי, והכוונה היא לעתים, למשפטים שנמשכים בין 7 ל 10 שנים, ( כולל הליכי הערעור ), שלא לדבר על הליכי המימוש, הגבייה, של פסק הדין, שיכולים להימשך תקופה משמעותית נוספת.
מי לא שמע על שופטים עצלים, שנמנעים מלקבל החלטות ( כאשר כל תפקידם הוא להחליט, לפסוק, לצוות ). פשוט שופטים טובים, שכובד קבלת ההחלטה, מקשה עליהם, מחמת אישיותם, לקבל החלטה, לצד זה או אחר.
מי לא שמע על עיוותי דין, שנעשים בתום לב, אך לעתים, למרבה הצער, נעשים באופן מודע, או באופן רשלני, ולעתים אף באופן זדוני.
מי לא שמע על עורכי דין שבלעו את חסכונותיכם, והיו אמורים להעניק לכם שרות מקצועי ואדיב, אך למרבה הצער, חלקם, התרשל, התחמק מלבצע את עבודתם, והתנהגו אליכם בצורה בוטה ופוגעת.
אנשים מודעים לנושאים האלו מצד אחד.
מאותו צד, אנשים גם שומעים ומודעים למספרם ההולך וגדל של זוגות המתגרשים, או נפרדים מבלי להתגרש. שיעור הגירושין גבוה. הוא מתקרב ל 50 אחוז מהזוגות ( להוציא זוגות דתיים וזוגות ערבים או דרוזים, שם שיעור הגירושין נמוך יותר ).
כלומר, כל זוג שמתחתן, או מקיים אורח חיים זוגי גם ללא נישואין, הסבירות שהוא יגיע לפירוד כעבור מספר שנים, הוא בשיעור של 50 אחוז. זה בהחלט שיעור גבוה.
כשזוג מביא בחשבון את כל הפרמטרים הללו, הוא מגיע למסקנה נכונה, כי עדיף שיסדיר מראש את נושא הגירושין שלו, וכל הנושאים הכלכליים הקשורים בגירושין. לכן עושים הסכם ממון בין בני זוג.
לא קל לערוך הסכם ממון ( ואולי אפשר לקרוא לו "הסכם גירושין"), כאשר זוג רק בונה את הזוגיות שלו ומקים את התא המשפחתי. לפעמים זה נתפס כאבסורד. הקשיים יכולים להיות גדולים, בעיקר אישיותיים.
לעתים, עצם העלאת האפשרות, על ידי אחד הצדדים, שיחתם הסכם ממון כבר יוצרת משבר אמון בין בני הזוג. למרות זאת, עומדים מנגד כל השיקולים האחרים שהועלו במאמר קצר זה, והמצדיקים, ולעתים אף מחייבים עריכה של הסכם ממון.
למרות זאת, הסכם ממון- לא בכל מחיר.
עו"ד נוטריון אורי גנור, עומד בראש המרכז הישראלי להסכמי ממון בישראל.

עו"ד נוטריון אורי גנור, עומד בראש המרכז הישראלי להסכמי ממון בישראל.

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=151937'> articles.co.il</a> 
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס
·          








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה